Elmalı-Üzümlü Nokul

İşin aslı ben bu tarifi uydurdum!! :) Hamuru başka bir tariften..Üzüm fikri Sinop'ta yediğim enfes üzümlü Nokuldan..Elma da evde kalmıştı öyle, yazık, onlar da değerlenmiş olsun dedim..:) Sos da genelde yabancı tariflerde görmeye alışık olduğumuz bir sos, tatlandırsın diye onu da en üste ekleyiverdim..Sonuç: yine yapacağım :) Malzemeler: Hamur için: -Un (ben göz kararı koydum tam ölçü vermeyeceğim. 8 adet için yaklaşık 2-2,5 su bardağı) -1 yumurta -1-2 yemek kaşığı sıvıyağ -1 paket kuru maya -bir fizke tuz, 2 tatlı kaşığı şeker -yeteri kadar ılık su İç için: -bir avuç kuru üzüm - 4 adet elma (benimkiler küçüktü) -tarçın -toz şeker (damak tadına göre ayarlanabilir) Sos için: -Pudra şekeri -Su Bu iki malzeme karıştırılır. Dikkat, kıvamı yoğun olmalı! Yapılışı: 1) Hamur malzemeleri yoğurulur ve en az bir saat sıcak ortamda mayalandırılır. 2) Hamurunuz mayalanırken iç harcı hazırlayabilrisiniz: elmalar soyulup küp küp doğranır, geri kalan malzemeler de eklenip karıştırılır. 3) Mayalanan hamuru limon büyüklüğünde bezelere ayırın. 4) Bezenizi ince açın ve her tarafına gelecek şekilde sıvıyağ sürün. 5) Ardından iç harçtan her tarafına serpin 6) Hamuru ortadan ikiye bölün ve rulo şeklinde kıvırıp bir de içe doğru kıvırın. Bir açılmış hamurdan iki adet elde ediyorsunuz. 7) Bütün bezelere aynı işlemi uyguladıktan sonra tepsiye dizdiğiniz hamurların üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırına verin. 8) Fırından çıkan hamurlar soğunca (benim gibi sabırsız davranmayın!) üzerine şekerli sostan gezdirin. Sos da sertleşince tatlılarınız ikrama hazır demektir! Afiyet Olsun..

Yorumlar

Popüler Yayınlar