Fırında Ispanak-Patates

Kulağa önce tuhaf geliyor değil mi? Ispanak ve Patatesin buluşması pek de sık rastlanır cinsten değil ne de olsa. Ama tavsiyem denemeden karar vermeyin! Tattırma şansım yok ne yazık ki, ama ikram ettiğim arkadaşlarımın hepsi aynı yorumu yaptılar. Hepsi de önce "nasıl olur?" deyip sonrasında tarifini aldılar :) Aslında akşam yemeği menüsünde yapıyorum ama bu seferlik ikindi çayında gördüğünüz poğçalarımın yanına salata niyetine servis ettim..Poğaçalar daha önce yaptığım Cantiğin (sayfanın altında) hamurundan. Yumuşacık oluyor, böyle sevenlere tavsiye edilir.

Geçelim tarife:

1. Dilediğiniz miktarda patatesi (ben 4-5 tane orta boy kullandım) haşlayıp, ayıklayıp ufak ufak dilimleyin ve borcama aktarın.

2. Yıkayıp doğradığınız ıspanakları (eğer 4-5 patates kullandıysanız 500 gr. kadar olabilir) da bir tencerede 2-3 yemek kaşığı yağ ile hafif pişene kadar kavurun ve patateslerle borcamda karıştırın.

3. Üzeri için 2-3 yemek kaşığı tepeleme unu 50 gr. margarin ile hafif kavurun, 1- 1,5 su bardağı süt ve az tuz ekleyip karıştırarak muhallebi kıvamında bir beşamel sos elde edin.

4. Ispanak-patateslerin üzerine beşamel sosu yayın, en üste de kaşar rendelerseniz artık fırına gitmeye hazır demektir! Bu arada ben beşamel sosu biraz bol tutuyorum, aralardan dibine kadar iniyor ve lezzete lezzet katıyor kanımca. Fırında üzeri kızarana kadar kalması yeterli.

Afiyet olsun!

Yorumlar

aysegul dedi ki…
Cok lezzetli olmustur bol besamel sosla!!! Ellerine saglik!
LaMa dedi ki…
Merhaa Drya,
sanirim siteni ilk ziyaretim yoksa adi lila bir site gozumden kacmazdi:) Sen de benim gibi lilayi cok mu seviyorsun?
Bu tarif benim damak tadiam cok uygun,hazir hasanmis patates var ispanak da alalim yapalim degil mi?
Sevgiler
Derya Ünal dedi ki…
Hoşgeldin sevgili Lama diyeyim o zaman!!
evet, bende lilayı ve tonlarını cok seven biriyim..bunu okuyan arkadaşalrım kıs kıs güleceklerdir..:)
ziyaretine sevindim, tekrar görüşürüz umarım..
yemeği de hemen deneme kararı almışsın bu arada, sende yeni tadlara açık birisin demek, ne güzel!
Derya Ünal dedi ki…
Aysegülcüğüm, denemeni tavsiye ederim, senin de damak tadına uyacağını sanıyorum..
görüşmek üzere
Adsız dedi ki…
Derya'cım ellerine sağlık ikiside nefis görünüyor,
sevgiler, kolaylıklar

www.blogcu.com/mutfaksepeti
Derya Ünal dedi ki…
Tesekkür ederim Ebru!! senin lezzetlerin de öyle..sık sık ziyaretine geliyorum :)
Samet Atdağ dedi ki…
Derya Hanim elinize saglik,

Ilk kez besamel soslu bir yemek yaptigimdan herhalde, sosu biraz fazla kivamli oldu.

Tarif icin tesekkurler.
Derya Ünal dedi ki…
Samet bey, sizin de ellerinize sağlık. beylerın de yemek bloglarına ilgi gosterebilecegini hiç sanmazdım, hoş bir sürpri
z! bloguma gelen yorumlarla ılgılenebiliyorum ama yenı tarifler ekleyemiyorum maalesef. arşivin hala işe yaraması bu acıdan çok hosuma gidiyor..:)

Popüler Yayınlar