Tavuk Göğsü

Malzeme:

-1 kg. süt

-12 yemek kaşığı şeker

-6 yemek kaşığı un

-1 paket vanilya

Yapılışı:

1. Süt+un+şeker ocakta bir taşım kaynayıp koyu muhallebi kıvamı alana kadar karıştırılarak pişirilir.

2. Ocaktan alınır ve vanilya katılıp 3-5 dakika mikserle çırpılır ve borcama yayılır.Tarifin aslında bir kaşık margarin de ekleniyor fakat ben katmayı tercih etmiyorum (bir kayıp da olmuyor).

Not: Bu tarife göre yapılan harcı çoook çeşitli versyonlarda sunmak mümkün elbette ki! Bende daha önceleri bisküvili, muzlu, çilekli, çikolata soslu ..vs. şekillerde denemiştim.Bu en sade, ama yine de lezzetli, hali. Yaz akşamlarında serin serin tatlı ihtiyacını karlışamak için ideal (yani dondurmaya rakip olarak) :)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
deryacım...ellerine sağlık..pratik ve leziz bir tatlı..bisküvili,muzlu tada çikolata soslu yapımı hakkında bilgi talep ediyorum..çok teşekkürler..
Derya Ünal dedi ki…
tavuk göğsünün farklı versyonları ile ilgili bilgi istemişsin..hmm, mesela çikolata soslusundan başlayabiliriz: dr. oetker çikolata sos alınır, tarife göre hazırlanır ve hafif doğutulmuş tavuk göğsünün üzerine yayılır. Bu kadar basit yani! walla tarifi yazmaya utandım ama napim sormuşsun bi kere..:)
Bisküvilisi için de pöti bör bisküvileri en alta ortasına sonra miktara göre belki bi üçüncü kata yayılır ve en üste tekrar tavuk göğsü harcından yayılır. Hindistan ceviziyle de süslersen gayet güzel olur. Hatta araya muz dilimleri de dizebilirsin, ha sadece muzlu olsun dersen de en alta, bi de mesela en üste muz dilimlerini yay..mesela yani...:)
Adsız dedi ki…
teşekkürler anlattığın için deryacım...hem,sormak değil,öğrenmemek ayıp :)) mutfağa yeni yeni ısınıyorum napimmmm :(
Adsız dedi ki…
ya içine muz da katsak olur mu ben öle denedim güzel oldu elinize sağlık çok güzel bi tarif

Popüler Yayınlar