Fırında Zeytinyağlı dolma ve kalıbından çıkmayan Kek

Kekimden başlayacak olursak: Aslında bu sıcaklarda canım ne kek yapmayı ne de yemeyi istiyor ama alışverişte daha marketten çıkar çıkmaz yumurta torbasını düşürünce çatlayan yumurtaları (ki sayıları hiç de az değildi maalesef) bir an evvel değerlendirme gereği doğdu,bende bir kısmını keke çevireyim madem dedim..daha farklı bir tarifle uğraşacak durumda da değildim açıkcası..fakat kalıbından çıkarırken acele edince böylesi bir aksilik yaşadım, ve dedim ki eh, hep başarılı sonuçları mı yayınlayacağım, buyrun bir de burdan yakın..:) Ama tadı ve yumuşaklığı yerinde doğrusu..ben çok kuru keklerden hoşlanmam, bu pamuk gibi adeta..Nisan'ın tarifi..ben ek olarak içine çikolata parçacıkları koydum.

Gelelim zeytinyağlıya:

Bazılarınız belki bunu bilmeyecek ne var diyecektir, bazılarınız ise hiç fırında dolma mı olurmuş?! Benim ilk tepkim "hiç fırında dolma olur mu" tarzındaydı. Yani hemen oracıkta lezzete varma şansım olmasaydı inanmazdım böyle güzel olabileceğine! En azından benim damak tadıma uydu yani..öyle sandığım gibi kuru falan da olmuyormuş (bakmayın benim ki biraz yanmış görünüyor, ama öyle tatmıyor)..denemeyenler varsa önerilir!

Hadi afiyet olsun!

Yorumlar

Adsız dedi ki…
deryacım,ellerine sağlık...kekinden tatmak isterdim doğrusu,çok lezzetli görünüyor:))sorum:dolmaları fırına vermeden önce haşladın mı,yoksa doğruca fırına mı verdin?
nisan
Derya Ünal dedi ki…
canım,
dolmayı aynen tencerede pişirecekmiş gibi hazırlıyorsun. Yani iç malzeme hafif yumuşuyor, fakat hiç pişirmeden biberleri doldurup fırına dizenler de var, o durumda kabına fazlaca su eklemek gerekiyor sadece, bi de dolmaları yan yatırıp sık sık alt üst etmek.Ben bilindiği üzere soğanları kavurdum, domatesleri ekledim, üzerine pirinç, maydanoz, dereotu ve baharatını ekleyip biraz su, ve pilav demler gibi hafif demleyip yumuşamasını sağladım pirinçlerin (pilav kadar değil ama). Sonra da hazırladığım biberlere doldurup, fırın kabına dizdim ve üzerleri kızarana kadar fırında pişirdim, ha bi de az birşey su ekledim dibine!
Adsız dedi ki…
deryacım,cevabın için çok teşekkürler...yakında misafirlerim gelecek,deneyeceğim mutlaka...
nisan
Derya'cığı iadeyi ziyaret yapayım istedim ve birbirinden leziz tarifler bulduğuma çok sevindim;)Osmanlı mutfağının vazgeçilmezidir dolmalar ve hep fırınlanırlar haklısın lezzetleri de mükemmel olur bu ara da mini bir tavsiye dere otu koyarmısın biber dolmasına bilmiyorum ama eğer denemediysen dene derim çok güzel oluyor.Bu arada kekin herne kadar parçalanmış olsa da süper görünüyor silikon kalıp mı kullandın acaba merak ettim benim silikon kalıplarda pişen keklerimde genelde yapışıp kalıyor ben hep damla çikolata yapışıyor decem de geçenlerde sadesini yaptım yine yapıştı;(allahtan kalıpların için de bir tek o kalıp öyle diğer silikonlar da yaşamadım.
SEVGİYLE KAL...
Derya Ünal dedi ki…
zuhal hanıma ziyaretnden dolayı teşekkür ederim, sevindirdi doğrusu..:)
bu arada bende dolmalara dereotu koyarım
haklısınız, hoş bir aroma katıyor..yine de teşekkürler..

Popüler Yayınlar