Elmalı Kek

Bu benim favori kek tariflerimden birisidir. Rahatlıkla tavsiye edebilirim, şimdiye kadar hiç beğenmeyen çıkmadı :)
Yumuşacık, tarçın ve elma kokulu....
Malzeme:
-4 yumurta
-1,5 su bardağı toz şeker
-yarım paket margarin (eritilmiş), 3/4 su badağı sıvıyağ
-5 tane orta boy elma
-1,5 yemek kaşığı tarçın
-3 su bardağı un
-1 paket kabartma tozu
Yapımı:
1. Şeker ile yumurtaları açık renkli köpük kıvamına gelinceye kadar çırpın ve yağı, unu, tarçını, kabartma tozunu ekleyip karıştırın.
2. Elmaları soyun, iri küpler halinde doğrayın ve kek harcına (oldukça katı olacaktır!) ekleyip karıştırın.
3. Yağlanmış kek kalıbına aktarıp kürdan temiz çıkıncaya kadar 165 derecede pişirin. (yak. 40-45 dk. sürüyor)
Afiyet olsun!

Yorumlar

Ferhanca dedi ki…
merhaba derya (hemşehrim ankaralı ) kek çok guzel görünüyor. ellerine sağlık. syfan çok güzelmiş.. arkadaşına yaptıgın hindistan ceviliyi denicem sevgiler..FERHAN
Adsız dedi ki…
Derya ellerine sağlık bu kekden bende yaptım nefis oluyor kolaylıklar diliyorum sevgiler Ebru

www.blogcu.com/mutfaksepeti
Derya Ünal dedi ki…
sevgili Ferhan, aslında bende senin gibi(gerçi Samsunla olan bağlantının derecesini de bilmiyorum ama) farklı bir şehirde yaşıyorum, Ankaralı değil İstanbulluyum :)
Hindistan cevizli toplar güzel oluyor, ayrıca misafire ufak ikramlık olarak da orjinal duruyor..tavsiye ederim
Derya Ünal dedi ki…
Sevgili Ebru,
teşekkür ederim yorumun için. Keki tanıyanlardan olmana hem şaşırdım hem sevindim..Tarifi aldığım kişi haricinde hiç tanıyan birisine rastlamamıştım şimdiye kadar :)

Popüler Yayınlar