Cheescake'e geel...

Cheescake sevip de elinde iyi tarifi olmayanlara müjde!
Her zamanki gibi kendi hatalarımla birlikte açıklayayım:
1. Bir arkadaşımın tarifi üzerine denedim, arkadaş çok ısrarlı şekilde tavsiye etmişti, haklıymış, tadı hakikaten çok güzel.
2. Tarifi arkadaşın bana yolladığı şekliyle aşağıda verdim, çok güzel anlatmış ama işte gene de bazı şeyler denemeden öğrenilmiyo, ben 'sallanmayınca pişmiş olur' ifadesini fazla abartılı yorumlamışım, biraz fazla kaldı fırında, öyle olunca da altı ve kenarları aşırı kurudu, ama nerden baksanız 45-50 dk. (tam bakmadım saate) kalması gerekiyo fırında, oldukça geç pişen bir kek türü.
3. Meyveli sosu 1,5 çay bardağı su ile yaptım (normalde 2 Çay bardağı), ama o bile üzerinde katı durmasına yetmedi, bidahaki sefer 1 çay bardağı su ile deneyeceğim...
Sevenler kesin denesin derim, tarifi bulan arkadaşıma ve bana ileten arkadaşıma :) teşekkürler..
Malzemeler-Tarif:
Tabanı:
  • 1 pkt Yulaflı bisküvi (kakaulu pötibör de olur-ben onu kullandım), ben 1 pkt.ten birkaç tane fazla kullandım.
  • 50 gr. margarin 50 gr. tereyağı, oda sıc. (ben doğrudan teremyağ kullandım :) )

Bisküvileri rondodan geçirdikten sonra yağ ile yoğurulur. Kelepçeli kek kalıbının zeminine elle bastıra bastıra düzleştirilir. kalıbın kenarlarına doğru bu karışım yükseltilebilir. kalıp dondurucuya koyulur. (Not: kalıbın içine yağlı kağıt seriyorum ben) (Not2: önce bunu hazırlayıp dondurucuya koyarsanız, diğer işlmeler bitene kadar kalması yetiyor)

Kreması:

  • 4 yumurta sarısı ve beyazı ayrı kaplarda çırpılır.
  • sarılara 1 çay bardağından biraz fazla şeker eklenir ve çırpılır.
  • üzerine 1 kaşık nişasta, 1 pkt. labne ve 1 pkt krema eklenir ve çırpmaya devam edilir. (Not: 1 pkt. labne ve 1 pkt. krema yerine= 2 paket labne veya 1 pkt. labne ve süzme yoğurt alternatiflerini de yapanlar var)
  • beyazları yüksek devirde köpük oluncaya kadar çırpılır ve diğer karışıma eklenir, kaşıkla (köpük kaybolmasın diye) karıştırılır.
  • dolaptan çıkarılan kalıbın içine tüm karışım dökülüp 160-170 derecede pişirilir. (Püf nokta: kekin olup olmadığını anlamak için kek kalıbını çıkardığımızda krema kısmı hareket ettirdikçe sallanmayacak. Üzeri kahverengi bile olabilir, önemli olan içi sallanmayacak)

Sosu:

  • Dr.Oetker meyveli (ahududu-çilek) sosu soğuduktan sonra üzerine dökülür.

Afiyet Olsun...

Yorumlar

Popüler Yayınlar