Kıymalı poğça

Tarifin adını aslında ben koydum, çünkü en sevdiğim şeyi yaptım, yani bir kaç farklı tarifi kafama göre karıştırdım..Hamuru özlemin mutfağından aldığım Cantik'in malzemeleri, içi kıymalı harç, şekli bildiğimiz kruvasan modeli vs. ...Ben yinede açıkça kaydedeyim malzeme ve yapım aşamalarını.. Hamur malzemeleri: -500 gr. un -1 paket instant maya -1/4 lt. süt (ılık) -40 gr. yağ -1 yumurta -tuz, şeker -üzeri için bir yumurta sarısı İç malzeme: tabii siz dilediğinizi koyabilirsiniz..ben bir soğanı soteleyip kıyma ekledim, biraz pişmesini bekleyip dereotu, maydanoz, acı pul biber, karabiber, tuz ekleyip kavurdum. Yapımı: 1. Hamur malzemelerini karıştırıp en az bir saat sıcak bir ortamda mayalandırın. 2. Mayalanan hamurunuzu 3 parçaya ayırıp teker teker açın. Tam ölçü veremiyeceğim ama sanırım 30 cm çapında bir yufka elde edeceksiniz. Çok ince değil, ama kalın da kaçmasın. :) 3. Bu yuvarlak hamuru sıvıyağ yada erimiş margarin ile yağlayın. Önce dört parçaya sonra her bir parçayı da 3'e bölerek 12 parçaya ayırın. 4. Oluşan üçgenlerin geniş taraflarına iç malzemenizden bir tatlı kaşığı kadar koyun ve içe doğru sarmaya başlayın. 5. Bu işlemi hamur bitinceye kadar tekrarlayın ve üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırına verin. Afiyet olsun!!

Yorumlar

Popüler Yayınlar