patlıcanlı poğça

Bir yerde yediğim patlıcanlı gözlemeden sonra, bu benim daha önce neden hiç aklıma gelmedi diye hayıflanmıştım..ilk patlıcanlı poğça denemesi akşama gelecek olan arkadaşlarıma kısmetmiş..

Malzemeler

Hamur için:

-500 gr. un

-1 paket instant maya

-1 bardak ılık süt

-tuz, şeker

-1 yumurta

-40 gr. sıvıyağ

-üzeri için 1 yumurta sarısı

İç malzeme:

(benim iç malzemem biraz arttı, ama yemesi güzel oldu)

-3-4 patlıcan

-2-3 domates

-2 kırmızı biber

-2 adet soğan

-tuz, baharat

Yapılışı:

1. Hamur malzemelerini yoğurup 1-2 saat mayalandırın.

2. Bu arada iç malzemeyi hazırlamaya başlayabilirsiniz: soğanları yemeklik doğrayıp yağda kavurun. Üzerine, soyup küp küp kestiğiniz domatesleri ekleyin ve biraz da bu şekilde kavurun. Sonra biberleri ekleyin, bir kaç dakika da böyle kavurduktan sonra üzerine küp küp doğrayıp tuzlu suda beklettiğiniz patlıcanları ekleyin ve patlıcanlar iyice yumuşayana kadar kavurun. Tuzu baharatı da ekleyip soğumaya bırakın.

3. Hamuru bezelere ayırın ve yuvarlak şekilde açıp üzerine sıvıyağ sürdükten sonra büyüklüğüne göre dörde yada sekize (arzuya göre) bölüp patlıcanlı harçtan yayın ve kapatın.

4. üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış fırına verin.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
'akşama gelecek olan arkadaşlar' dan biride bendim..çok şanslıydım yani..nefis bir börek..herkese tavsiye ederim..özellikle patlıcan öok yakışmış..patlıcan sevmeyenler dahi lezzetle yiyeceklerdir..hafta sonu muhakkak deneyeceğim...tekrar ellerine sağlık deryacım..
bu arada pastaları sunumun çok hoştu her zaman ki gibi...bu konuda senden ders almam lazım :)
aysegul dedi ki…
evet derya ya bende cokk severım patlıcanı, bunu bende ınsaAllh bı deneyeyim .... elıne saglık canım
Adsız dedi ki…
40 gr sıvıyağ ne kadar oluyor canım...
Derya Ünal dedi ki…
40 gr. sıvıyağın ne kadar ettiğini açıkcası hiç ölçmedim, tarifte öyle geçtiği için aynen aktardım..ama 2 yemek kaşığı kadardır herhalde diye düşünüp öyle ekliyorum genelde..:)

Popüler Yayınlar