Ziron..ama patatesli..:)

Bu tarifi de yine bir arkadaşımdan öğrendim..Düzce, Bolu vs..sanırım daha çok o çevrelerde biliniyor?? Ben ilk yapışımda tarifin aslına uymuştum ama bu sefer yine duramadım ve kendi yorumumu kattım. Yani az bişey ev yapımı (kendim yaptım!) biber salçalı patates kattım aralara..sonuç gaayet lezzetli oldu, yiyenler de onayladı! Malzemeler: -3 adet yufka -3-4 haşlanmış patates -50 gr. kadar margarin, az bişey sıvıyağ, az bişey de su (tam ölçü veremeyeceğim) -baharat, tuz, isterseniz biber salçası -üzeri için sarımsaklı yoğurt ve kızartılmış yağ+k.biber Yapımı: 1. Patatesleri haşlayın, soyun (gerçi ben tersini yapıyorum) ve içerisine az birşey baharat, tuz yada benim gibi biber salçası ekleyip iyice ezin. 2. Margarini+sıvıyağı bir tavada eritin ve su katın. 3. Yufkayı açın, her yerine gelecek şekilde yağı gezdirin, patatesleri de aynı şekilde dağıtın ve yufkayı ortadan ikiye bölün. Her bir parçayı sıkıca rulo yapın ve yak.3-4 cm'lik aralıklarla kesin. 4. Bu işlemi yufkalar bitene kadar tekrarlayın ve oluşan minik ruloları dik bir şekilde yağladığınız fırın kabına dizin. 5. Üzerinden tekrar artan yağı gezdirin ve en az 1 saat buzdolabında beklettikten sonra fırına verin. 6. Servis ederken üzerine yoğurdu ve az bişey yağdan gezdirin. Afiyet olsun!! Not: Tarifin aslında sadece patatesli kısmı çıkarıyorsunuz. O şekilde de gayet lezzetli oluyor.

Yorumlar

aysegul dedi ki…
arkadasim bu da benim damak tadima uygun ya .... ama bizim buralarda sizde ki gibi yufka bulunmuyor ki
:((
aysegul dedi ki…
arkadasim bu da benim damak tadima uygun ya .... ama bizim buralarda sizde ki gibi yufka bulunmuyor ki
:((
Adsız dedi ki…
patatesli ziron gerçekten hem daha lezzetli ve doyurucu,hemde yumuşacıktı..ev yapımı biber salçası lezzetine lezzet katmıştı..yiyenlerden biri olarak "tam not" u hakketti bence..ellerine sağlık:)
nisan
Derya Ünal dedi ki…
nisancığıma yorumlarından dolayı teşekkür ederim!! sende olmasan kim onaylayacak tariflerimi.:)
aysegülcüğüme gelince, haklısın oralarda yufka bulmak zor olabilir, belki türk bakkallarında vardır? yada eskiler gibi oturup kendin yapcaksın yufkayı ;)bu arada gözün hep hamur işlerine kayıyor, gözümden kaçtı sanma!!
aysegul dedi ki…
haklisin arkadasim ah su hamur islerine duskunlugumbir son bulsa :))
Lilacığııım,
Ellerine sağlık enfes olmuş bende bu tarifi kıma ile bazende közlenmiş patlıcanla yapıyorum iki lezette mükemmel oluyor vallahi iyi hatırlattın ben de birgün yapıp bloğa ekleyeyim,patatese de bayılırım bu halini de deneyeceğim;))
SEVGİYLE KAL...
Lilacığım dün bir yorum yapmıştım ama yayınlanmamış;(((Şimdi tekrar yapıyorum çok güzel olmuş patateslin ben de aynı bu tarifin köz patlıcanlısını ve kıymalısını yapıyorum çok lezzetli oluyor iyi bir hatırlatma yaptın nasıl canım çekti anlatamam demek bu hafta bir gece bu yapılacak;))Ne yapsam telaşını da aradan çıkarmış oldum sağol ellerine sağlık;))
SEVGİYLE KAL...
Derya Ünal dedi ki…
bir haftadır evde olmadıgım icin yorumları yayımlayamadım, kusura bakmayın gecikmeler icin..sanırım 1 hafta kadar daha gecikme devam edecek....gorusmek uzere, hoscakalın ve de tesekkur ederim yorumlar icin!!!
derya

Popüler Yayınlar