Tavuklu Nohutlu Çorba

Bu çorba da aslında çok bilinir ama ben ilk defa yaptım. Yaparken de bir arkadaşıma danıştım; iyi ki danışmışım, yoksa sıcak tavuk suyuna yoğurt+un karışımını ekleyip muhtemelen kesilmş bir çorba elde edecektim :)
Yapımına gelince:
1. Yarım tavuk göğsünü suda haşladım (sanırım tavuğun kemikli kısmı daha fazla lezzet veriyor ama ben uğraşmak istemedim açıkcası).
2. Eti sudan çıkarıp biraz soğuduktan sonra ince ince ayırdım. Bu arada suyun da soğumasını bekledim.
3. Ayrı bir kapta göz kararı yoğurdu yine göz kararı un ile (1 büyük kase yoğurda 3-4 yemek kaşığı kadar) iyice karıştırıp biraz da sulandırdım.
4. Bu yoğurtlu harcı, ocağa aldığım tavuk suyuna kattım ve devamlı karıştırarak kaynama noktasına getirdim.
5. Kaynamaya başlayan çorbaya tavuk etlerini ve önceden haşladığım nohutları da katıp 1-2 taşım daha kaynattım.
6. En son tuzunu ekledim, ayrı bir yerde ısıttığım yağ+kırmızı biber+naneyi de üzerine ekleyip altını kapattım.
-yoğurtlu veya sütlü çorbaları kesilmemeleri için fazla kaynatmamak, harlı ateşte pişirmek ve tuzunu en son katmak gerekiyormuş!!

Yorumlar

Adsız dedi ki…
deryacım, benim gibi yoğurt çorbası sevenlere güzel bir alternatif olur...ellerine sağlık:))
aysegul dedi ki…
ellerine saglik arkadasim , dogru yapmissin tam tarif ettigim gibi ;) Cok da lezzetli yapmisisn sanirim :) hmmm

aysegul

Popüler Yayınlar