Derya tatlısı

Bu tatlıyı Üniversite yıllarındayken ben uydurmuştum. Bir iki farklı tariften aldıklarımı birleştirdim ve gördüm ki netice oldukça beğeniliyor, dedim ki tarifini isteyenlere: "tek şartla veririm, başkasına tarifini verirken adını Derya tatlısı diye söyleyeceksiniz!"..:) böylece yıllar sonra tarif elden ele dolaşarak geniş bir alana yayılacaktı ve literatüre kendi adımla bir tarif geçecekti..:)) Tabii bunlar daha çok şakavari sözlerdi de, o yıllar ne güzelmiş be..
Neyse, uzun süre sonra yeni tarif eklemenin sevinci hüzünle yer değiştirmeden geçelim tarife:
bu arada görüntü pek parlak değil, çünkü tam soğutamadan misafirlerime ikram etmek üzere kesmek durumunda kaldım ve tükenmeden fotoğraflayayım dedim.
Malzemeler:
  • 1kg süt
  • 1,5-2 paket pöti bör bisküvi
  • 6 kaşık un
  • 12 kaşık şeker
  • 1 paket çilekli krem şanti
  • 1 paket vanilya

Yapılışı:

  1. süt+un+şeker bir tencerede karıştırılarak kaynatılır, altı söndürülür, vanilya katılır ve 1-2 dk. kadar mixerle çırpılır.
  2. geniş bir borcam kaba önce bir sıra pöti bör dizilir ve üzerine kapatacak kadar muhallebi gezdirilir.
  3. tekrar bir sıra pöti bör dizilir ve yine üzerine muhallebi dökülür. benim tercihim toplamda üç kat olmasından yana oluyor.
  4. bu muhallebi biraz soğutulur ve en üste 1 bardak soğuk süt ile çırpılan çilekli krem şanti yayılır.

Bu kadar basit, ama özellikle sütlü tatlıları sevenlerin bayıldığı bir tat oluyor!

Hadi görüşmek üzere...


Yorumlar

Adsız dedi ki…
deryacım,"derya tatlısı" umarım literatüre girer....hakettiğini düşünüyorum...
blogun tam olarak açılmıyor...:(((
Adsız dedi ki…
deryacım..özledim blogunda yemek tarifi görmeyi..nihayet gördüm de...hemde en sevdiğim 2 nefis yemekle...kuru patlıcan+derya tatlısı:))))
nisa

Popüler Yayınlar