bebek yemeği

Yani tabii büyüklere yapılan yemekler gibi lezzetli görünmediği kesin, ama tadı aslında bunu kendimize de yapabilirim diye düşündürttü. Aslında son zamanlarda yaptığım bütün yemeklerinde aynı şey geçiyor aklımdan: neden kendimize de aynı özeni göstermiyoruz??? Çocuklarımız için herşeyin en sağlıklısını elde etmeye çalışırken kendi sağlığımızı hoyratça kullanıyoruz gibi geliyor bazen. Neyse, konu bu değil, Kayra'ya yaptığım mama. Biraz uydurma, biraz taklit diyelim, mısır çorbası olacaktı aslında ama babaannemizden aldığım tarife göre içine kuru fasülye koyuluyormuş, ki bu bize uymadı, ben bir tahılın yanına sebze eklemeyi tercih ediyorum. Sonra internette şöyle bir göz attım google'dan ilk çıkan linklere, sonra mutfağa girip kendi yorumumu kattım :) Sonuç: Brokolili Mısır çorbası (daha doğrusu lapa kıvamında oldu, benim tercihim, ekmek koymadığım için doyurucu olması açıından kıvamlı yapıyorum) -2 avuç kadar çorbalık mısır (baharatçılarda yarma mısır diye de satılıyormuş) -orta boy brokolinin çeyreği kadar -az tuz -az biber salçası -sızma zeytinyağı Yapılışı: 1.) Mısırları akşamdan suya koydum 2.) Ertesi gün üzerine çıkacak kadar suda haşladım-uzun sürdü 3.) Tam yumuşamadan küçük küçük böldüğüm brokolileri katıp haşlamaya devam ettim-mısır suyu çok çekmişse su eklenebilir 4.) Benim oğlum katıyı da yiyebiliyor ama doyana kadar uğraşamıyor o yüzden öğünlerinde ezmeye devam ediyorum mamalarını, bu yüzden blenderden geçirdim ve az tuz ekledim 5.) başka bir yerde sızma zeytinyağında az bişi biber salçası kavurup çorbaya ekledim. (not: salçanın tercih edilmemesi gerekiyor söylenenlere göre ama ben arada az az kullanmaya başladım, özellikle alışsın diye biber salçasına, domates salçası yerine zaten domates kullanıyorum) İşte böyle....:)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
deryacım ellerine sağlık...yapmayı ve 6.5 aylık oğluşuma yedirmeyi çok isterdim ama benim minnoşum bu aralar sebzeyi ağzına sürmüyor..her türlü sebzeyi deniyorum ama olmuyor işte.. ellerine sağlık,bi ara yapıp deneyeyim yine de..

Popüler Yayınlar