Doğaçlama Mantar

Resimde mantarlar pek gözükmüyo, hatta azıcık olan bezelyeler ön plana cıkmış ama aslında onlar hiç olmasa da olur çünkü doğaçlama hazırladığım fırında mantarıma ziyan olmasın diye giren azıcık garnitürün elemanlarıydı onlar...

Şimdi şöyle anlatayım:

  1. Mantarları 2'ye 4' e bölüp kaynar suya attım ve acı suyu çıksın diye bir süre kaynattım
  2. soğanları kavurdum 1 kaşık kadar biber salçası ekledim-daha az da olabilirmiş
  3. mantarları da ekleyip biraz çevirdim, tuz baharat ekledim ama tuzu fazla kaçırmışım
  4. mantarları borcama boşalttım, garnitürümü ekledim ,
  5. üzerine beşamel sos yaydım (ben beşamel sosu biraz cıvık yapmayı seviyorum aralara da girebiliyor bu sayede bir de burada beşamele sıcakken rende kaşar ekledim)
  6. ve fırına verdim.

Biz çok beğendik, ne diyeyim....

Yani yemekteyiz programına katılacak olsam bunu kesinlikle yapardım ama tuzuna çok dikkat ederdim :))

Yorumlar

Adsız dedi ki…
ellerine sağlık deryacım...bende deneyeyim bari...bide, beşemal sosu nasıl yaptığını anlatır mısın?
yemekteyiz programına katılsan kesin birinci olurdun...
Derya Ünal dedi ki…
teşekkür ederim canım!
beşamel sosu anlatayım ama ben aslında göz kararı yapıyorum, şöyle ki: 2-3 yemek kaşığı unu 2-3 yemek kaşığı margarin yada tereyağı ile kavuruyorum az bişey sonrada süt ekliyorum, sütü azar azar eklersen zaten kıvamı gelince bırakırsın süt eklemeyi.ben dediğim gibi biraz akışkan bırakıyorum, fırında da çekiyor zaten ama bazen çekmeyedebiliyor :) ama yemeğin kalıp gibi çıksın istersen katı muhallebi kıvamına getirirsin beşameli.
Adsız dedi ki…
Hayirli bayramlar canim.
LaMa dedi ki…
Siteye girince insanin ici aciliyor, oglun cok tatli, Allah bagislasin

Popüler Yayınlar