Cantik

Cantik tarifi daha önce kaynak göstererek yayınlamıştım ama arkadaşım o linkin açılmadığını ve tarifi merak ettiğini söyleyince bende hemen akşamına evde yaptım ve bu sefer kendim yazarak hatırlatıyorum lezzetli Cantik'i:

Malzemeler:

  • 500 gr. un
  • 42 gr. maya (kuru-toz maya kullanıyorum ben)
  • 1/4 lt (1 su brd.) süt
  • tuz, şeker
  • 40 gr. yağ
  • 1 yumurta
  • üzerine 1 yumurta sarısı

sos:

  • 200 ml süt
  • 70 gr. yağ

İç malzeme:

  • 300 gr. kıyma
  • soğan
  • tuz, karabiber, kırmızı biber

Yapılışı:

  1. hamur malzemeleri karıştırılıp yoğurulur ve mayalandırılır
  2. bu arada soğan küp küp doğranır, sotelenip üzerine kıyma eklenir ve kıyma pişene kadar kavrulur, en son tuz, baharatlar eklenir
  3. hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparılıp içlerine kıyma doldurulur
  4. hazırlanan bu toplar aralıksız olarak borcama dizilir
  5. tekrar 40 dk kadar mayalandırılır
  6. üzerine sosu dökülür, yumurta sarısı sürülüp susam yada çörek otu serğiştirilip 180-200 derecede fırına verilir.

Yorumlar

novella dedi ki…
bende yaptım yumuşacık oldular. Daha küçük küçük yapmamı söyledi eşim :)

Popüler Yayınlar