İlk muffin denemem ve yeni muffin kalıplarım

İlk muffin denemem başarıyla sonuçlandı, ama bundan sonra çok daha orjinal denemeler yapmayı planlıyorum. Temel hamur tarifini buldum ne de olsa, artık üzümlü, cevizli, havuçlu vs vs..denerim..Oğlumla birlikte tabii...bana mutfakta yardım etmeye çok hevesli bu günlerde, umarım büyüyünce de öyle olur, hiç sanmıyorum ama..:) İş yerindeki oda arkadaşlarıma da muffinlerimden götürmeye karar verince bir de süsleyeyim dedim. Süsleme malzemesi Dr.Oetker'in, artık bir kaç çeşit süsleme malzemesini nerdeyse her markette bulmak mümkün çok şükür..
Ama süsleme konusunda çok paslanmışım. Antrenman yaparak hayal dünyamı yeniden canlandırmalı, içimdeki sanatçı çocuğu uyandırmalıyım!!!

Muffin Malzemeleri:

  • 2 yumurta
  • 140 gr. toz şeker
  • 85 gr. tereyağ (ben evde tuzsuz tereyağı kalmadığından sıvıyağ kullandım)
  • 250 gr. un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 200 ml süt

Yapılşı:

  • Nette yaptığım araştırmalarda öğrendim ki muffin yapmanın püf noktası sıvılarla katıları ayrı kaplarda karıstırıp sonra yavaşca ve az karıştırarak birleştirmekmiş.
  • yani un+k.tozu+vanilya+şeker ayrı,
  • yumurta+süt+yağ ayrı yerde karıştırılır
  • 2 karışım birbirine yedirilir, ama karışır karışmaz daha fazla uğraşmayarak hemen kalıplara dökülür.

Not: Muffin kalıplarım ne tatlı demi :) Tomtoni mi ne, adı zor kendi çokk renkli ve sevimli mağazalar zincirinden.

Yorumlar

zehra dedi ki…
ellerine sağlık deryacım..muffinlerinden yemeyi çok isterdim :) muffin denemesi bende yapmak istiyorum ancak tarifteki gr. ölçülerini biraz daha basitleştirebilir misin deryacım...mutfakta pek de becerikli sayılmam çünkü :)
zehra
Derya Ünal dedi ki…
Zehracım,
muffinlerin daha güzelini yediririm sana, bunlar zaten ilk denemeydi :)bi sonraki yapışımda senin için ölçü kabından sonra deneyerek evdeki hangi normal kaba-bardağa denk geldiğini ölçer yazarım..
Adsız dedi ki…
ölçü veririm demişsin iki yıl geçmiş vermemişsin .ne zaman yapacaksınız
Derya Ünal dedi ki…
Çok üzgünüm..tamamen unutmuşum anlaşılan.şu anda ise geçici olarak evimden ve eşyalarımdan-yani aynı zamanda öçlü kabımdan uzaktayım ve ölçüp bardak karşılığını vermem mümkün değil çünkü şu anda bulunduğum yerde de ölçü kabım yok :)Ama size tavsiyem, bu tarz ölçüler için tartıya yada çok ciks aletlere gerek yok, çok basit, üzerinde lt, gram belki un şeker yazan plastik bir kabı heryerde bulabilirsiniz (japon pazarı tarzı yerler dahil)..benimki de ole bişiydi zaten..
Derya Ünal dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Popüler Yayınlar