Kar-Kış-Elmalı Kurabiye

Kara Kış birden geldi, hafta sonu için zevkliydi karla oynamak, camdan seyretmek, ama yollara düşmek gerekince işin tadı kaçıyor biraz...:)
Elmalı Kurabiye tarifine gelince, hoş artık bunu bilmeyen yoktur ama ben birçok başarısız denemenin ardından ilk defa tutturduğum için eklemek istiyorum gene de..
Malzemeler:
  • 1 paket oda sıc. margarin
  • 1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı yoğurt
  • aldığı kadar un
  • İçi için: 4 orta boy elma, 7-8 yemek kaşığı şeker, tarçın.

Yapılışı:

  • hamur malzemeleri yoğurulur, biraz da buzdolabında bekletilirse çok iyi olur.
  • elma rendelenir,şeker ilave edilip kavrulur ve tarçın eklenir.
  • hamurdan istediğiniz büyüklükte parçalar koparık tezgahta merdaneyle açın, istediğiniz büyüklüğe göre su bardağı yada daha fazla vaktim var diyorsanız çay bardağıya kalıp çıkarın, elmalardan taşmaycak miktarda iç koyup kapatın, daha farklı biçimde de olur, sigara böreği gibi üçgeni uca doğru yuvarlayarak mesela-hemde bu daha güzel durur ama ben elmaların taşmasından, şekerlerinin akmasından çekindiğimden kapalı yaptım. olabildiğince çok elmalı seviyorum zira..
  • üzerine herhangi birşey sürmeden fırına veriyorsunuz ve hafif kızarmaya başlayınca alıyorsunuz fırından-çok kalırsa sertleşir..bi zamanlar onu da elde ettiğimden biliyorum:)
  • soğuduktan sonra da pudra şekeri serpiliyor..

Guten Apetit!!!

Yorumlar

novella dedi ki…
sıcağı sıcağına yorum yapayım :)
Çok pratik bir tarif gerçekten bende aynı malzemelerle kafesli turtasını da yapıyorum. Ama benim malzeme de hamura 1 su bardağı şeker, elmalara da 1 kaşık şeker katılıyor.
Bu kurabiyenin tek dezavantajı uzun süre saklanmaması. Bir gün sonra bile içi yumuşamaya başlıyor.
Ama lezzetine şüphe yok...

Popüler Yayınlar