"Geri Dönüşüm"

Geri dönüşümün ne olduğu hakkında genel bilgiye sahip olan, yararlı bulan ama hayatına uygulamayan bir insan iken geçen haftalarda oturduğumuz site içerisinde yürüyüş yaparken geri dönüşüm çöp konteynerinin (böyle mi yazılıyor, neyse işte) önünden geçerken içine neler atılacağını açıklayan yazıya gözüm çarptı. Ne çok şey girebiliyormuş, hem öyle ayrıntılı ayırım da yapılmamış diye düşündüm. Daha sonra eve bir çöp kovası daha alıp üzerine, içine ne atılması gerektiğini yazıp diğerinin yanına koydum. Ama diğerinin aynısından bulamadığımdan bu yenisini de boruları kapatmaya yarayan dolabıma uydurayım dedim ve dolaptan artan stikeri kovaya yapıştırdım. Yani hem tasarım yaptım hem de bir deneyelim bakalım becerebilecekmiyiz diye düşünürken çok da kolay olduğunu fark ettim!
Kovanın üstüne yazınca sadece çöpü atmadan önce 1 salise fazladan düşünüp kovayı ona göre tercih ediyorsunuz, vee sonuç çok çok şaşırtıcı ve benim açımdan sorgulayıcı oldu. En çok geri dönüşüm kovası doluyor ve nerdeyse her paketli ürünün üzerinde geri dönüşüm işareti varmış meğer. Diğer kova organik çöpe dönüştü ve diğerine göre daha az dolması beni beslenme alışkanlıklarımız konusunda düşünmeye sevk etti :(((
Artık doğa dostu davranışlar konusunda biraz daha alnım ak. Ayrıca bunu her ev hanımının uygulaması gerektiğini düşünmeye başladım..Acaba bunu herkesin dikkatine getirmek için yapılabilecek bişi var mıdır??? Yani herkesin de benim gibi genel bilgisi vardır mutlaka ama uygulanabileceğini de dikkate getirmek lazım.
Not: 2 Çöp kovası yan yana sonradan kalabalık göründü gözüme ve şu an balkondaki yerlerinde ferah ferah duruyolar. Yazın içeri alırım belki tekrar??Yada kendinden bölmeli bir çöp kovası almalı en iyisi...Bilmeyenler için geri dönüşüm işaretini de ekliyorum.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
geri dönüşüm konusunda eskiden beri neden yaşadığım yerde toplama yapan ekipler yok diye hayıflanırdım..artık var! bende bir süredir geri dönüşüm işine önem vermeye başladım..artık normal çöpümün miktarı farkedilir oranda azaldı..bir de organik çöpleri gübre amaçlı kullanım için ayırma ve kullanma imkanımız olsa harika olurdu.. dünyamıza bize sundukları için borçluyuz, kendimizden bıktırmadan ona atıklarımızı en özel ve doğal şekilde sunmak görevimiz..bu konuyu hatırlattığın için teşekkürler.. bu arada çöp kovasının dolap konseptiyle uyumuna bayıldım çok şeker olmuş..
zehra

Popüler Yayınlar