Un kurabiyesi

Yeni, değişik tarifleri deneyeceğim derken en klasik, en kolay, en beğenilen tarifleri atlıyorum çoğunlukla. Hafta içinde bir un kurabiyesi ikram edilince bu lezzeti özlediğimi fark ettim. Eh, aksiyon insanı olmak lazım! :)
Ama bendeki tarife göre daha gevrek daha lezzetli tarif bulabilir miyimki diye kısaca bir gezindim siteler arası ama kısa sürede o yönde ifadeler içeren bir kayda denk gelmeyince zaten hiç yetiremediğim zamanımı harcamayıp elimdeki tarifi tekrarlamaya karar verdim.
Malzemeler:
  • 1 paket oda sıc. margarin
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 3-3,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya

Yapılışı:

  • hamur malzemeleri yoğurulup şekil verilir
  • ben 150 derecede uzunca bir süre pişirdim-yada bana uzun geldi, saat tutmadım ama üzeri hemen kızarmasın diye dereceyi düşük tuttum velhasıl
  • fırından çıkarıp ilk sıcağı çıktıktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir.
  • bu arada denemeyi düşünebileceklere ufak bi öneri: üzerine serpilecek pudra şekerine az miktarda tarçın eklenince de güzel bir lezzet çıkıyor ortaya!

Yorumlar

Adsız dedi ki…
merhabalar..bloğunda tazecik kurabiyeleri görünce kokusunu almış gibi oldum..o an aklıma geldi; gönül ne kahve ister ne kahvehane, gönül dostlarla gülüşmek ister, kahve bahane..özlemişim bloğunda seninle buluşmayı, gülüşmeyi, kurabiyeler ve yanında çay bahanem oldu :)
zehra

Popüler Yayınlar