Uydurma bi tatlı!!

Hala var mı bilmiyorum ama Yemekteyiz programı çok modayken dilime dolandı bu cümle. Programın katılımcıları sık sık kullanırdı, hiç bahane bulamadıkları yiyeceklere, özellikle tatlılara. Bu da işte öylesi 'Uydurma bi tatlı', benim uydurmam. Gerçi bilmiyorum, belki de benim uydurmam değildir, bazen de insan farkında olmadan kopya çekiyor. Bilinçsizce daha önce bir yerlerde bir şekilde gözünüze takılmış bir tatlıyı yapıp uydurdum zannedebiliyorsunuz...Ben şöyle uydurdum: Tiramisunun kremasını çilekle buluşturdum, altına da kek yerine ezilmiş yulaflı bisküvi koydum.
Tarifi:
Krema:
  • 500 ml süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 6 çorba kaşığı şeker
  • 1 paket labne
  • 3 çorba kaşığı un

Yapılışı:

  • krema malzemeleri labne hariç karıştırılıp pişirilir
  • muhallebi kıvamına gelen kremaya labne eklenip karıştırılır, soğumaya bırakılır
  • yıkanıp küp küp doğranıp 1 paket vanilya ile karıştırılımış olan çilekler kremaya eklenir
  • servis yapılacak kapların dibine ezilmiş yulaflı bisküvi koyulup üzerine de krema eklenir.

Sütlü-kremalı tatlıları sevenlerin bunu da seveceğine eminim. Hafif, labneden dolayı farklı bi mayhoşluğu olan bir yaz tatlısı. Ancak çileklerden dolayı çabuk tüketilmesi gerekiyor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar