Beşamel Sos


Beşamel sosun yapımını daha önce yazmamıştım. Artık hemen herkes bu sosa aşina oldu diye düşünürken, tariflerimden birini isteyen arkadaşım beşamel sosu da tarif etmemi isteyince gene de onu da kaydetmekte fayda olduğu kanaatine vardım. Bir sonraki beşamel soslu yemek hazırlığı sırasında aşama aşama fotoğraflamıştım, ancak buraya kaydetmesi epey zaman aldı..o arkadaşım da netten elli bin tarif bulmuştur zaten de nese... :)


Öncelikle tencereye takribi (tarife/ihtiyaca göre değişmekle birlikte) 2-3 yemek kaşığı un+tuz+az karabiber+2-3 yemek kaşğı tereyağı koyulup orta ateşte tereyağı eriyene kadar kavrulur.

kavrulan unlu harca süt (yak. 500 ml) eklenip karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirilir.


Topak topak olmasına üzülmeyin, yeterince hızlı karıştırısanız çözülürler, daha da olmadı blender diye bir imkan var canım!! :)

Bu arada ben kıvamını biraz sıvı tutmayı seviyorum, fırına yemekle birlikte girince bir miktar daha koyulaşıyor çünkü. Kalıplaşınca şahsen hoşuma gitmiyor. Zevk meselesi tabii...


Yorumlar

Adsız dedi ki…
Ellerine saglik deryacim.. Birgun keyifli masalarda buluşup soslu tavuk yemek isterim....Zehra

Popüler Yayınlar