Dubai'den ilk tatlı tarifi

Tarif defterim henüz elime ulaşmamış iken aklımda kaldıgı kadarıyla tart hamuru yapıp, içini Custard Powder diye satılan bir dolgu malzemesi tozundan elde ettiğim kremayla doldurup üzerine de dondurulmuş çileklerden uydurduğum bir meyve katmanı sürerek..allahım cümlenin ucu kaçtı...nese işte..aslında tamamen o Custard Powder denilen şeyi denemek için bahaneydi bu tart..Fena değil, şekersizmiş, ben bilemedim, sonradan ekledim az olmuştu gene de..donduktan sonra kıvamlı hal alıyor, kesildiğinde akıp gitmiyor, o bakımdan kullanışlı gerçekten.




Buralarda pastacılık malzemeleri çok çeşitli. Vanilya toz olarak tek kullanımlık değil de kutucuklarda satılıyor. Ama tozdan çok sıvısı yaygın. Kabartma tozu da kutucukta. Bir de vanilyadan başka o kadar çok çeşitte aroma/esans var ki..Vanilyası çok keskin ama, hoş da bir tat veriyor, Türkiye'ye bol miktarda götüreceğim yegane şey sanırım bu şişeciklerdeki vanilya..

 işte bahsettiğim Custard. Arka yüzündeki arapçası da alt resimde :)

Bu üst resimdekiler de vanilya, limon aroması ve kucuk teneke kutuda satılan kabartma tozu. Vanilyayı ne kadar sevdiğim şişenin yarılanmasından belli oluyor. Şişenin dibinde rengi görünüyor, kahverengi :)

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Ellerine sağlık deryacım... Bende vanilyanın sıvı olanından deneyeyim bari :) elmalı turtanı çok özledim.. Eğer yaparsan tarifini ve fotolarını lütfen paylaş...
Zehra
Unknown dedi ki…
Derya merhaba, ellerine sağlık güzel gozukuyor:) ama bu arada seb Dubai de napıyorsun?
Derya Ünal dedi ki…
Selam Şebnem!! Dubai'ye tayinle geldim..ÇM ye ayrılmadan ugramaya fırsat bulamadım ama zaten kadro baya degısmıs. sen neler yapıyorsun?

Popüler Yayınlar