Biriken tariflerim..

Aslında biriken tüm tarirlerimi sırasıyla yayınlasam daha iyi ama gene vakit bulamazsam diye hepsini bir çırpıda yazacağım...
Öncelikle son haftamın ana gündemine oturan Pumpkin, yani balkabaklı tarifler..nasıl olmuş da bunca yıl bu kadar faydalı bir sebzeyi/meyveyi (?) sadece tatlı olarak kullanmışım diye hayıflanmama sebep olan Pumpkin çorba:
Burada balkabakları ya kesilmiş biçilmiş satılıyor yada bu şu an yanlış hatırlamıyorsam Hindistan menşeili minyatür balkabakları.


Bir küçük soğan ile 1 diş sarımsak yumuşayana kadar kavrulur ve üzerine küp küp kesilmiş balkabağı ile patates eklenir

Üzerine su eklenir, ben bir de sebzeli bulyon yada tavuklu bulyon ekledim , ve yumuşayana kadar haşlanıp  blendır yardımıyla ezilir. Ardından süt (sıcak) eklenip bir taşım daha kaynatılır
ve hazır....
İkinci tarifim de gene balkabağından:
Zeytinyağlısı! evet yanlış duymadınız, soğanlı pirinçli zeytinyağlı balkabağı. Sanırım karadeniz bölgesinde pişirildiği yerler varmış ben hiç denk gelmemiştim, o bakımdan bir icat keşfetmişim gibi oldu :) bunu denemenizi de şiddetle tavsiye ederim.


Son olarak da hayatını İngilitere'de geçirmiş, burada (Dubai) tanışabildiğim ve hemen çok sevdiğim bir arkadaşımın bize ikram ettiği bir İngiliz tatlısı olan: Apple Crumple. Elmalı tart yada kurabiyeyi yada elmalı tatlıları genel olarak çok seven ama kalorisinden çekinip rahat tüketemeyen yada hazırlamaya vakit bulamayan herkese tavsiye ederim! Hem hazırlaması kolay, hem en azından şekeri az, hamurda tereyağ var ama diğer malzemeler eksik en azından.

Şöyle ki:
Elmaları dilimleyip arzuya göre miktarı belirlenebilen ancak genel olarak 2-3 yemek kaşığı toz şeker ve bir miktar tarçın ile tencerede yumuşayana kadar çevirin. Hatta arkadaşım şeker yerine portakal suyu koyduğunu söyledi. Ve gayet de tatlıydı.
Bu elmaları borcamın dibine dizip soğumaya bıraktığınız sırada bir kaba un (ben orta boy borcama yaklaşık 1 su bardağı un kullandım) ile oda sıcaklığında tereyağını küp küp kesip una ekleyerek topak topak olan, birbirine yapışmayan bir hamur elde edin. Ellerinizle havalandırarak yağı yedirirseniz bu sonuca ulaşabilirsiniz. Ben yaklaşık 100 gr tereyağı kullandım.

Bu hamuru elmaların üzerine serpin ve fırına koyup üzeri kızarana kadar pişirin.
Yanına vanilyalı dondurma, krema yada belki krem şanti ile servis edebileceğiniz gibi orjinalinde Custard denilen vanilyalı sos ile (hemde sıcak) servis edilirmiş. Bende elimdeki custard powder'ı kullanacak yer çıktı diye sevindiğimden hemen onunla akışkan bir sos pişirdim, müthiş yakıştı!
Türkiye'de mesela Custard powder yok ama esasen vanilyalı pudingden farkı yok tadının. Sadece daha sulu hazırlamak lazım. Ha bi de Dr. Oetker'in vardı sanırım vanilyalı sosu.

 Hemen bu kolay elde edilen hafif mi hafif tatlıyı skype üzerinden anneme tarif ettim, bir yandan da yiyerek örnek oldum :)
Beni bu tatlıyla tanıştıran arkadaşıma da buradan teşekkürlerimi iletmeyi bir borç bilirim efem!! :))) ama devamı da gelsin.. :)


Yazarın notu:
sonunda buranın malzemeleri ve gazlı fırını ile kabarık, yumuşak bir poğaça elde edebildim! yupiiii...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Ellerıne sağlık deryacım.. Özellikle gazlı fırında yaptığın pufidik böreklerin sırrını açıklarsan çok sevinirim :)
Zehra
Derya Ünal dedi ki…
Zehracım,
öncelikle-ki sanırım en önemli etken-mayam Türkiyede de kullandıgım Dr Oetker instant maya. Bu maya ile hazırladıgım işte klasik sütlü yağlı şeker ve tuzlu hamuru sanırım en az 2 saat mayaladım, sararak tabii. açtığımda taşmıştı-yani iyi mayalanmıştı. Gazlı fırında da soyle bir yontem izledim: alta fırının kendı tepsisini koydum, pogacaları da borcamlarımada pişirdim, Isı aiağıdan yukarı dogrudan değil de engelle karsılasarak çıkınca olumlu etkisi oldu sanırım, Çunku ole yapmayınca altı yanıyo ustu hıc kızarmıyo.
Derya Ünal dedi ki…
Zehracım,
öncelikle-ki sanırım en önemli etken-mayam Türkiyede de kullandıgım Dr Oetker instant maya. Bu maya ile hazırladıgım işte klasik sütlü yağlı şeker ve tuzlu hamuru sanırım en az 2 saat mayaladım, sararak tabii. açtığımda taşmıştı-yani iyi mayalanmıştı. Gazlı fırında da soyle bir yontem izledim: alta fırının kendı tepsisini koydum, pogacaları da borcamlarımada pişirdim, Isı aiağıdan yukarı dogrudan değil de engelle karsılasarak çıkınca olumlu etkisi oldu sanırım, Çunku ole yapmayınca altı yanıyo ustu hıc kızarmıyo.
Adsız dedi ki…
Gazlı fırınımda bu yöntemi deneyeceğim deryacım çok teşekkürler...
Zehra
novella dedi ki…
artık gelinde bizde faydalanalım şu nimetlerden...

Popüler Yayınlar