Soğan çorbası

Gittiğimiz bir cafenin menüsünde yuvarlak ekmeğin içinde servis edilen soğan çorbası görünce merak saldım, netten araştırdım. Meğer yapımı o kadar da zor değilmiş dedim ve kolları sıvadım.


Şimdi özetle ve kendimce farklı tariflerden derlediğime göre şöyle oluyor:
1. Soğanları incecik doğrayıp kısık ateşte zeytinyağında (sanırım tereyağı da olur ama ben uzun sürede yanmasından çekindim) karamelize olana kadar, yani hemen kızarıp pembeleşmeyecek de önce yumuşayıp sonra kararacak, kavuruyorsunuz. Bir de yumuşadıktan sonra şeker eklenince karamelize olması kolaylaşır diye okudum, uyguladım. He bir de 1-2 diş sarmısak doğranıp eklenir.
Karamelize işlemi oldukça uzun sürüyor.
2. Bir yandan da et suyu kaynatılır, karamelize olan soğanlar eklenip, tuz, biraz karabiber, bir miktar da fesleğen eklenip bir 15-20 dk daha kaynatılır. 
Nette gördüğüme göre üzerine küçük dilim ekmek kızartılıp kaşar eritilir ve çorbanın üzerinde servis edilir. Bende büyükçe dilim vardı :)

Pek de herşeyleri yiyemeyip, sürekli bulantılarla uğraştığım şu dönemde afiyetle yiyebildim. Zaten bayaa hasta çorbası gibi...tavsiye edilir


Yorumlar

Adsız dedi ki…
Deryacım afiyet olsun yarasın :)

Zehra

Popüler Yayınlar