Salih'in bile yediği tatlı :)


Bu çoook pratik tatlıyı komşumdan öğrendim saolsun. Eh, madem evdeyim, ev hanımı gündemlerine uyum sağlamalıyım :)
Salih'ciğimize gelince. Kendisi tatlılarla arasının iyi olmadığına dair sinyaller veren, ek gıdaya geçeli çok olmamış kuzucuğumuz. Annesi ona şu tatsız sebze pürelerinden yapıp yediriyor :) 
4 ay sonra tariflerini isteyeceğim, üzgünüm kızım :)
Tatlı sadece Salih tatafından değil, karne kutlaması için bir araya topladığımız tüm diğer kuzucuklar tarafından da yoğun rağbet gördü. Yanlış anlaşılmasın, çocuk menüsü değil aslında, büyüklerin de zevkle tüketeceği, ev sahibinin ise zahmetsiz hazırlayacağı bir tarifle karşı karşıyayız:

Creme ole'li tatlı
Malzemeler:
Krema için
-1 kg soğuk süt
-2 paket vanilyalı dr. Oetker creme Ole
-1 paket toz krem şanti
Arasına
-2 paket kedi dili bisküvi
Üzerine
-1 paket çilekli jöle/jel

Yapılışı:
1. Krema için tüm malzeme bir kaba alınır ve karıştırılır
2. Büyük boy bir kaba önce süte sadece sokulup hemen çıkarılarak hafif ıslatılan kedi dili bisküviler bir sıra dizilir
3. Üzerine kremadan sürülür
4. Tekrar aynı şekilde kedi dili
5. Tekrar krema
6. En üste tarife uygun jöle hazırlanıp dökülür. Ben bu noktada sorun yaşadım, kabım öylesine doldu ki jöleye yer kalmadı, döküldü. Bende bir tepsiye döküp dondurdum ve parça parça spatulayla tatlının üzerine aktardım. Ama yani kaba sığacak olsa bile; jöle sıcak oluyor, kremayı eritiyor yahu, nasıl olacak? Sanırım gene yaptığımda yine başka yerde dondurduğum jöleyi aktarırım...
Fotoğrafa gelince, dibi kaldıktan sonra geldi aklıma çekmek. Valla idare edin, fikir verir en azından...:))))



Yorumlar

Adsız dedi ki…
Yapanında yiyeninde asla pişman olmayacağı bir tatlı..denedim bile :)
Evet Salih bey bile afiyetle yediler şaşırdım :) sebze püresinden sonra midesi bayram etti miniğin :) 4 ay sonra sizede zevkle püre tarifleri veririz :)
Ellerine sağlık, paylaşım için çok teşekkürler..
Zehra

Popüler Yayınlar