Bal kabaklı pasta



Bu tarifi de gene istagram saolsun, @mutlumuna da buldum.

Oldukça beğeni topladı, benden söylemesi!

Malzemeler
Tabanı için:
- 2 paket burçak bisküvi
- 2 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağ

Muhallebisi için:
- 2 su bardağı süt
- 3 kaşık şeker
- 1 kaşık oldukça tepeli un
- 1 kaşık oldukça tepeli nişasta
- yarım paket krem şanti

Balkabaklı harç:
- 7-8 dilim (yemeğe hazır klasik usul pişirilmiş) balkabağı
- yarım paket pötibör
- bir avuç ceviz

En üste:
- kalan yarım paket toz krem şanti
- 1 çay bardağı süt

Yapılışı:
1. Taban için bisküviler ezilir tereyağı ile yoğurulup 24 cm lik kelepçeli pasta kalıbına bastırarak yayılır (altına yağlı kağıt sermeyi unutmayın)
2. Muhallebi malzemeleri toz krem şantı hariç ocakta pişilir, ılınınca krem şanti eklenip çırpılır, tabanın üzerine dökülür
3. Balkabakları ezilir, pötibörle karıştırılır, ceviz eklenir dikkatlice muhallebinin üzerine yayılır
4. En üste de yarım krem şanti süt ile çırpılıp sürülür, dilerseniz en üste de tahin gezdirebilirsiniz...

Afiyet olsun....

Yorumlar

Unknown dedi ki…
Siz de benim gibi, mutfakta moru seviyorsunuz:)Aynısından bendede var:)Ellerinize saglık takipte aldım sizi adaşım:)
Adsız dedi ki…
Hızına yetişemiyorum.. Ben daha nutellalı kekteyken şimdi de bu lezzet çıktı karşıma.. Ellerine sağlık :)
Zehra

Popüler Yayınlar