Trileçeeeee

Sonunda bende denedim, pir denedim. Ne kadar kolaymış meğer, tabii ev usulü 'yalancı'sı..yani öle 3 tür süt karıştırma filan olmaksızın. Onun yerine kremayla tadı veriliyo anladığım. Orjinalini yemediğim için..
Tarif instagramdan..ufak tefek değişiklik de yaptım..

Kekin üzerine süt şerbeti dökülmüş hali, krema köpürdü, onları iyice yedirmek lazım. Ben yarıda bıraktım, krema karamel dökünce bir acaip oldu

Karamel yapımı

Bu ilk denemendeki kısmen köpüklü kalmış hali

Bu da sonraki denemelerimden biri, köpük hiç kalmayınca daha füzgün göründü ama bunda da karamel azıcık fazla kavrulmuştu


Bir denedim pir denedim dememin sebebi ise çok tutması. Her yiyen pek beğendi, misafirlere bi ara hep bundan yaptım..

Malzemeler ve yapılışı:
Keki için
5 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
5 çorba kaşığı irmik
1 su bardağı un
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
Yumurta +şeker iyice çırpılır, sıvıyağ eklenir çırpılır, irmik eklenir çırpılır, un+vanilin+kabartma tozu eklenir çırpılır, fırına verilip 150 derecede bıçak temiz çıkıncaya kadar pişirilir. 

Şerbet:
4 su bardağı süt
1 paket krema (200ml)
5 çorba kaşığı toz şeker
Tüm malzemeler şeker iyice erinceye kadar çırpılır, ılınan keke dökülür

Karamel
1 paket krema
5 çorba kaşığı toz şeker
50 gr tereyağ
Şeker ocakta eritilir, tereyağ ve krema eklenip kıvam alması için kısa bir süre kaynatılır, ıslatılan keke yaydırılır. 

Afiyet olsun...






Yorumlar

Popüler Yayınlar