Mobilya dönüştürme

Modalara trendlere bende kapılırım bazen..e şimdi moda DIY( do it yourself) yani kendin yap..nereye kadar merak ediyorum, herşeye el atacağa benziyor bu kadınlar :) 
işte bende evden gitmeleri konusunda eşimle hemfikir olamadığım ceviz rengi (yada kiraz mı??)kitaplıkları beyaza boyamaya karar verdim. Önce araştırmadan gittim sprey boya aldım, hemde adı sanı bilinmedik marka iyi mi..ucuzdu, amma iki kutu yetmedi, herbiri çeyrek doldurulmuş sanki...baktım olmayacak, tam da bir arkadaşıma denk geldim, öğrendim ki sentetik boya ve tiner lazım imiş. Bir de küçük boy rulo fırça. Ben eklemek isterim bir de küçük fırça! Spreyin üzerini kapatmak extra zor oldu..en az 5 kat demiş bu işi ustalığa dökmüş bir hanım nette..doğru! ama tinerle inceltme konusu  önemli..ben bazı katlarım kalın, bir tanesi fazla ince sürdüm, yani akışkan oldu, sonuçta kuruduğunda yer yer toplanmalar oluştu..yaptığım en doğru şey ise bu boyama işini apartmanın yangın merdiveninde yapmak oldu. Altına kalın bişi serdim, hergün 1 kat sürdüm. Kuruması havadar yerde 1 gün alıyordu, böylelikle 6 günde tamam oldu. Fakat odaya alınca çok yoğun koktuğunu anladım, ama artık geç, tekrar dışarı taşıyamayacağım. Allahtan bir fazla odamız var, oğlanı bu gece orda yatırdım, koku gidene kadar böyle idare ederiz. Yanlız boyayı aldığım Tekzen'de bir de su bazlı kokusuz yazan bir sentetik boya görmüştüm. Nette hep solventlesinden bahsedildiği için cesaret edip denemedim ama bu kokunun yoğunluğunu da görünce, sonraki parçada da onu mu denesem diye aklımdan geçmiyor değil..??
öncesi bu 

sonrası:

boyama aşamalarından birinde ise:

yakından bakınca pürüzlü, çok iyi değil, itiraf edim :) ama ilk denemeydi, kaybedecek bişiyim de yoktu, ki kaybolmadı. Maliyet ise 20 tl (boya+tiner)








Yorumlar

Popüler Yayınlar